Konsten att överleva folkhögskola

Dehär med att gå folkhögskola är inte guld och gröna skogar alla gånger!
Jag börjar vara så dödligt less internatet, till exempel är mitt enda skydd mot kylan en rullgardin och en garderobsdörr. Hur kommer det sig kan man ju undra..
Jo, i fönstret drar det så förbannat så om jag lämnar rullgardinen öppen får kylan flöda fritt in i rummet. Samma sak med garderoben, det är väl dåligt isolerat eller nå, så om jag glömmer garderobsdörren öppen för länge blir det svinkallt i rummet.
.. plus att alla kläder börjar lukta mysko.
Ni får utsäkta, men nu är jag tjurig!
Det kan bero på att jag vakna vid 1 inatt av att nån full tomte lekte levande flipperboll i köket och trappen, det är inte direkt så att man har psyket till att skratta ät det när man ligger och är yrvaken och bara vill somna om, men utan vidare bra resultat..
Mhm.. Ett halvår kvar av detta fanskap.

Tur att det finns saker man kan må gott över ändå :)

Igår bakade jag pepparkakscheesecake, knäck och chokladknäck, idag ska jag experimentera lite. Och plugga såklart, huvvaligen. Tro jag behöver en snus, sen ska jag ta tag i dagen :)


Kommentarer

Skriv nånting smart här:

Namn:
Kom ihåg mig!!!

E-postadress: (publiceras ej om du är ful)

URL/Bloggadress eller nå:

Vad har du att säga om detta?

Trackback
RSS 2.0