Filosoferar..

Livet består av 90% relationer, till vänner, familj, på jobbet, till kärlek. När dessa relationer tjorvar sig kan allt gå åt h-vete. Så ytligt är det! Det är därför det är så jävla viktigt att vara kräsen när man väljer folket man umgås med, inte med frasen "åå, dendär tjejen har ju dåligt rykte" eller "dendär killen är så ful" .. Nej, välj efter dom människor som kan få dig att växa som mest! Nån som kan sköta dedär med att ge och ta med en lagom ballans.
En relation till en människa som är dålig för en kan förstöra en rakt igenom, krympa ens gnista och totalt riva vardagen. Så därför går det inte riktigt in i min skalle varför endel människor envisas med att vara så självdestruktiva att dom hänger med domdär snygga, populära, bara för att folk ska tro att man är nånting. Men egentligen sitter bara asen och suger ur ens energi och förvrider världen till ett stort svart hål.
Varför umgås med nån som inte kan ge dig det nyttiga i livet??

Jag anser att jag just nu har världshistoriens bästa relationer, vänner, familj, diverse pillifjonkar. För jag vet att varenda en är redo att stå bakom mig när det verkligen gäller. Jag vet att jag skulle göra precis samma sak för dom.
Om jag inte hade haft dessa underbara varelser i min närhet så hade ju världen inte vare mycke annat än ett stort hål.
Vet inte riktigt om jag får mig själv att framstå som idiot nu, men det är så! Man måste ge sig rätten att sortera bort det som är dåligt för en, livet är för kort för fanskap och idioti som gör en ont.
Jag är väl medveten om att jag inte kommer bli gammal, så därför känner jag extra stor stress över att ha gjort rätt för mig innan det är för sent.
Om jag skulle dö imorgon skulle jag ändå känna, "det blev perfekt" ... Vem mer kan säga det?

Kommentarer
Postat av: kelly 23,5 cm

fan va du är klok juddan!

2009-05-29 @ 22:52:42

Skriv nånting smart här:

Namn:
Kom ihåg mig!!!

E-postadress: (publiceras ej om du är ful)

URL/Bloggadress eller nå:

Vad har du att säga om detta?

Trackback
RSS 2.0