Mina Choklad Muffisar



Bara för den goda sakens skull :)


Jag har gått och blivit totalt beroende av att få göra dessa muffins då och då, jag ändrar ständigt receptet lite, men det är fanimej snudd på omöjligt att få dom äckliga. Lite halvkladdiga chokladiga saker.
Det blir ca 24 st med detta recept. Går prima att bara halvera.
                                       
Ingredienser:
200 g smör eller margarin
4 ägg
5 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
8 msk kakao
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
100 g vit blockchoklad
100 g mörk blockchoklad

Muffinsformar, helst strl medium

Gör såhär:
Sätt ugnen på 225 grader.
Smält matfettet och låt det svalna.

Vispa ägg och socker vitt och pösigt.
Blanda i vaniljsocker, salt, kakao, mjöl, bakpulver och det smälta matfettet.
Hacka de båda chokladsorterna grovt och rör ner i smeten.

Ställ muffinsformar på en plåt.
Fyll dem till 3/4 med smet.

Grädda i nedre delen av ugnen cirka 10 minuter.
(Det är väldigt olika beroende på vilken ugn man har)

Jag tycker dom är godast att äta när dom fått stå i kylen ett tag.

MUMS!! :D


Kommentarer

Skriv nånting smart här:

Namn:
Kom ihåg mig!!!

E-postadress: (publiceras ej om du är ful)

URL/Bloggadress eller nå:

Vad har du att säga om detta?

Trackback
RSS 2.0