Jodu Gudrun!


Så nu befinner man sig hemma i gamla Svea rike igen, efter fyra dagar i Barcelona med fader och systrarna. För er som inte vet om det så kan jag meddela att det var en överraskning till fader eftersom han fyllt 50 i söndags. Så vi kidnappa han! Jodu!
Så nu har även jag fått uppleva hur det är att fara utomlands, med allt vad det innebär!
Jag fick lära mig att:
- kranvatten kan smaka klor.
- ficktjuvar faktiskt exsisterar! Och dom finns på tunnelbanan.
- även nudister kan cykla
- man behöver nödvändingvis inte springa för att ta springnota.
Det var inte vi utom bordet berdvid som drog den fulingen.
- spanjorer är inte charmiga, dom är slibbiga!
- det är ett under att spanjorerna inte drunknar eller dör av förgiftning av all den parfym dom sprutar på sig!
- ... man ska INTE använda uggs i 30 graders värme!
- spanien består enbart av översexuella, pusskåta ungdomar och pluttesmåttiga tanter.
- jag är nog för gammal för att semestra med familjen nu..

Kort och gott typ.
Men det var 4 gosiga dagar, och vi fick fira fader på det vis som han nog önska mest.
Nu är man väl aningen sliten och kanske till och med bruten, men det var det värt!
Jag trodde ärligt talat inte att jag skulle ta mig utomland förrns jag pluggat färdigt, vilket skulle vara om cirkus 3-4 år. Men nu vart det ju en helt annan femma!

Under tiden vi var i spanien hade vi ännu en vecka av PBL på skolan, så jag har missa en hel del. Måste ta igen det senast innan måndag, så nu har jag det jag gör!
Kanske borde återgå till skolarbetet.. och ta en dusch.

Holá!

Kommentarer

Skriv nånting smart här:

Namn:
Kom ihåg mig!!!

E-postadress: (publiceras ej om du är ful)

URL/Bloggadress eller nå:

Vad har du att säga om detta?

Trackback
RSS 2.0