I betraktarens öga ?


Efter att inte ha använt mina glasögon på ganska länge försöker jag nu vänja mig vid att ha dom igen, men det är väl lättare sagt än gjort. Avståndsbedömning och sånt blir lite muffat!
Men det jag nästan stör mig som mest på är att man faktiskt får bättre syn (dah) vilket resulterar i att man ser den vidriga sanningen.. i spegeln. Alla äckliga finnar och skavanker blir nästan självlysande, så tydligt blir det!
Så därför brukar jag oftast undvika att använda glasögonen i närheten av en spegel, då kan jag fortsätta inbilla mig att jag trots allt är en hottie, haha.

Dehär fick mig till att börja fundera lite.. Man brukar ju säga att skönheten sitter i betraktarens öga, men tänk om det bara handlar om olika synfel som gör att vi TROR att folk är snygga. Det är bara dom som har rätt glasögon som faktiskt vet den skrämmande sanningen om allas utseende.
I verkligheten är vi alla som tagna ur en spegelbild i lustiga huset på Liseberg, men Gud insåg väl att mänskligheten skulle dö ut om alla var så himla fula, så han gav oss synfel för att bespara oss från all världens skabbighet. Dock lyckades människan sabotera hans skapelse genom att uppfinna glasögonen..
Huvva, hoppas Fredrik aldrig skaffar glasögon..


I know the truth!

Kommentarer

Skriv nånting smart här:

Namn:
Kom ihåg mig!!!

E-postadress: (publiceras ej om du är ful)

URL/Bloggadress eller nå:

Vad har du att säga om detta?

Trackback
RSS 2.0