Att rösta eller inte rösta


Jag håller på att reta mig själv kräksjuk på valet som är nu, nästan alla jag känner (iaf de som är äldre än mig) har ganska flitigt påpekat hur "korkat" det är att inte rösta.
Yes, i år ska jag vara en SOFFLIGGARE!
Ju mer folk bjäbbar om att man måste rösta, desto mer anti blir jag att göra det. Jag ids inte göra mig besväret när jag lix inte vet vad jag vill rösta på. Och varför ska det spela nån roll? Varför lägga sig i mitt agerande just när det är val?
Uppenbarligen retar jag skiten ur vissa människor när jag skriver såhär, men då kan jag ju säga det att ni retar mig MINST lika hårt varje gång ni påpekar att man måste rösta.
Att i vissa länder är det inte alla som FÅR rösta, men vafan.. i vissa länder är det inte tillåtet att vara gay, måste jag då bli gay för att jag KAN bli det?
Det är en rättighet, inte en skyldighet!

Visst, jag kommer bevaka valet när det väl är igång eftersom man vill se vem som ska styra landet i framtiden, men jag tänker inte folk nöjet att kunna TVINGA mig till att rösta, uppenbarligen skulle jag då bara rösta på det parti som lyckats bäst med att hjärntvätta mig med reklam.
Hur ska jag kunna uttrycka min åsikt när jag inte har nån?

Svårt att ta en såndär snubbe på allvar


Kommentarer

Skriv nånting smart här:

Namn:
Kom ihåg mig!!!

E-postadress: (publiceras ej om du är ful)

URL/Bloggadress eller nå:

Vad har du att säga om detta?

Trackback
RSS 2.0